16:53 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کالاهای دپو شده

امپراطوری ارز بر میلیون‌ها تن کالای دپو شده
نماد برتر- میلیون‌ها تن کالا از کالاهای مورد نیاز مردم تا واسطه‌ای و مواد اولیه تولید در گمرک و بنادر دپو شده و با وجود مصوباتی که بارها برای تسهیل ترخیص‌ آنها در دستور کار قرار گرفته با موانعی مواجه است؛ تامین ارز همواره در راس موانع ترخیص کالا قرار داشته است.
چقدر کالای اساسی داریم؟
نماد برتر- در حال حاضر از بیش از ۳.۴ میلیون تن کالای اساسی دپو شده حدود ۴۷ درصد آن را ذرت تشکیل می‌دهد.
لیست کالاهای دپو شده در گمرک به وزارت صمت رفت
نماد برتر- معاون فنی گمرک ایران از ارسال لیست کالاهای اساسی و غیراساسی به وزارت صمت خبر داد.
واکنش گمرک به ادعای وزارت صمت: سند ارائه کنید
بعد از اعلام وزارت صمت مبنی بر عدم صدور هیچ بخشنامه ای در رابطه با لزوم ویرایش ثبت سفارش متعاقب تغییر تعرفه، معاون فنی گمرک ایران ضمن ارائه توضیحاتی در این رابطه گفت اگر وزارت صمت حتی در یک مکاتبه اعلام کرده که نیازی به ویرایش ثبت سفارش نیست ان را ارائه کند.
ریز موجودی کالاهای اساسی و غیر اساسی در ۱۳ بندر
نماد برتر- در حال حاضر حدود هشت میلیون تن کالای اساسی و غیراساسی در ۱۳ بندر موجود است که عمده آن در بندر امام خمینی (ره) با بیش از ۳.۶ میلیون تن قرار دارد.
تازه ترین گزارش از موجودی کالای اساسی در بنادر
نماد برتر- آخرین وضعیت موجودی کالاهای اساسی در گمرک و بنادر از وجود بیش از ۳.۴ میلیون تن کالای اساسی که عمده آن را ذرت تشکیل می‌دهد حکایت دارد.
تمدید ثبت سفارش کالا به طور مشروط حذف شد
نماد برتر- معاون فنی گمرک از حذف تمدید ثبت سفارش کالاها به صورت مشروط خبر داد.
صاحبان کالاهای دپو شده فورا برای ترخیص اقدام کنند
نماد برتر- با توافقات صورت گرفته برای ترخیص کالا از گمرک و بنادر ، صاحبان کالاهای اساسی، مواد اولیه، کالاهای واسطه‌ای و اجزا و قطعات یدکی خط تولید باید در اسرع وقت و طبق شرایط تعریف شده نسبت به تمهیدات لازم جهت ترخیص کالا اقدام کنند.
کالاهای اساسی، مواد اولیه و قطعات تولید مانده در گمرک تعیین تکلیف شد
نماد برتر- معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران گفت: همزمان با سفر معاون اول رییس جمهور و دستور اکید وی مبنی بر تعیین تکلیف کالاهای دپو شده در گمرکات، کالاهای اساسی، مواد اولیه ، اجزا و قطعات مربوط به واحدهای تولیدی به قید فوریت ترخیص می شوند.
تصمیم مهم برای کالاهای دپو شده/ کالاهای اساسی ۲۴ساعته ترخیص می‌شود
نماد برتر- رییس‌کل بانک مرکزی از تصمیم مهم برای ترخیص کالاها از گمرکات خبر داد و گفت: در خصوص کالاهای اساسی و مواداولیه و قطعات کارخانه ها مشکلی نخواهیم داشت و تمام کالاهای گمرکات را می‌توانیم ترخیص کنیم.
مجلس با رفع توقف ثبت سفارش خودرو موافقت نمی‌کند
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: برخی در مجلس در پی در دستور قرار دادن طرح رفع توقف ثبت سفارش خودرو هستند اما بعید می‌دانم قاطبه نمایندگان مجلس با آن موافقت کنند.
گمرک خود را از موضوع دپوی کالا کنار کشید
پایگاه خبری راد: در پی اعتراض بخش‌های مختلف اقتصادی به دپوی حجم زیادی کالا در گمرکات، مدیرکل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک تاکید کرد که خود واردکنندگان باید در این خصوص توضیح دهند و مشکل دپوی کالا، گمرکی نیست.
صفحه قبل | صفحه بعد